تقویت زبان انگلیسی کودکان با کارتون

بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی، به عنوان زبان دوم برای کودکان، ۵ تا ۶ سال است. اگرچه، این طور به نظر می رسد که بچه‌های این سن به اندازه‌ای که والدینشان انتظار دارند بر روی موضوع یادگیری تمرکز نمی کنند. فرزند شما دوست دارد بازی کند و شما نباید آنها را مجبور به مطالعه و یادگیری کنید؛ کاری که شما باید انجام دهید این است که شیوه‌ای جالب و مناسب برای یادگیری آنها پیدا کنید. یکی از بهترین شیوه‌هایی که احتمالا در مورد آن زیاد هم شنیده‌اید، یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و کارتون است؛ روشی بسیار مناسب، کارامد، بی دردسر و صد در صد رایگان برای آموزش زبان انگلیسی به کودک دلبندتان خواهد بود.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و کارتون

تقویت زبان انگلیسی کودکان با کارتون

سرگرم کننده است

هدف اصلی ما در مسیر آموزش زبان انگلیسی به کودکان از طریق کارتون‌های مورد علاقه شان، سرگرم کردن بچه‌ها و همچنین لذت بردن آنها است. بر خلاف ما بزرگترها، بچه‌ها دقیقا همان کاری را انجام می دهند که دوست دارند. بنابراین، باید کاری کنید که در وهله اول کودک شما از روش یادگیری‌اش لذت کافی را ببرد و آن را دوست داشته باشد.

زبان انگلیسی صحیح و متنوعی را ارائه می دهد

با تماشای کارتون‌های انگلیسی زبان بچه‌ها می توانند کاربرد زبان انگلیسی را در موقعیت‌های واقعی یاد بگیرند. قطعا این نوع یادگیری در محیط‌ های واقعی کاربردی تر و عملی تر است و جذابیت بیشتری برای بچه‌ها دارد چرا که به راحتی می توانند چیزهایی را که آموخته اند در زندگی روزمره خود به کار ببرند.

به طور طبیعی قدرت شنیداری و گفتاری کودکان را تقویت می کند

محققان به این نتیجه رسیده اند که بچه ها، در مقایسه با بزرگسالان، با سرعت بیشتری می توانند بیاموزند و یاد بگیرند. آن ها به سرعت و به آسانی همه چیز را جذب می‌کنند؛ خصوصا می توانند زبان دیگری را به سرعت یاد بگیرند. به همین دلیل است که می گوییم تماشای فیلم و کارتون به بچه ها کمک می کند تا به طور طبیعی زبان انگلیسی را بیاموزند و دقیقا بعد از مدتی بتوانند همانند یک انگیسی زبان صحبت کنند و بشنوند.

مراحل یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و کارتون

تعیین روش یادگیری زبان انگلیسی موضوعی بسیار مهم است؛ ولیکن دانستن این که چطور باید آن روش را پیاده کرد موضوعی بسیار مهم تر می باشد.

انتخاب کارتونی مناسب

ظاهرا این مرحله کاری بسیار راحت است اما والدین باید در انتخاب کارتون و یا فیلم مناسب بسیار دقت کنند. مثال آیا این کارتون یا فیلم از علاقه‌مندی‌های کودک شما است؟ آیا در سطح کودک شما است؟ به عنوان مثال، اگر کودک شما دختر است و عاشق کارتون‌های پرنسسی می توانید کارتون “ یا زده “ را برای او انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم که سری به سایت Netflix بزنید؛ در این سایت می توانید فیلم‌های بسیار خوبی برای کودک خود پیدا کنید که قطعا به یادگیری زبان انگلیسی او کمک شایانی خواهند کرد.

تمرین زبان انگلیسی بعد از تماشای کارتون

بعد از تماشای فیلم و یا کارتون، میتوانید کودک خود راهنمایی کنید تا زبان انگلیسی را حین بازی کردن تمرین کند. والدین هم می توانند در این بازی‌ها همراه بچه‌ها باشند و آنها را همراهی کنند؛ در این صورت بازی برای بچه‌ها جذاب تر و هیجان انگیز تر خواهد بود.

کارتون های مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی

آرتور

این انیمیشن آموزشی برای کودکان سنین ۴ تا ۸ سال مناسب است. داستان این کارتون در شهری خیالی در آمریکا به نام الوود سیتی اتفاق می افتد که حول محور زندگی پسر بچه ۸ ساله‌ای به نام آرتور، دوستان و خانواده‌اش می چرخد. این کارتون خنده دار است. سطح زبان انگلیسی این برنامه ابتدایی است و موزیک‌های بسیار جذاب و گیرایی دارد که قطعا روند یادگیری را سرعت می بخشد. آرتور برنامه‌ای بسیار مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان است.

قطار دایناسور

این کارتون برای بچه‌های پیش دبستانی کارتونی بسیار مناسب و جذاب است. در این کارتون بچه‌ها با علوم و دایناسو‌ها آشنا می شوند و اطلاعات مفیدی به دست می آورند.
روند داستان‌های این کارتون در یک قطار اتفاق می افتد. داستان زندگی بادی و خانواده‌اش را نشان می دهد که قصد دارند با این قطار دنیای دایناسورها را کشف کنند.

دنیای ورد
زبان انگلیسی کودکان در کرمان

کارتون دنیای ورد داستان زندگی گروهی از موجودات را نشان می دهد که تلاش می کنند نحوه ساختن کلمات درست را به بچه‌ها یاد بدهند.
در این کارتون با ماجراهایی که در این رابطه برای آنها پیش می‌آید آشنا می‌شوید. قورباغه نابغه و سگ دوست داشتنی شخصیت‌های اصلی این داستان هستند که به بچه‌ها کمک می‌کنند تا زبان انگلیسی و معنی لغات جدید را یاد بگیرند.

به وقت ماجراجویی
زبان انگلیسی کودک

این داستان در سرزمینی خیالی به نام اوو اتفاق می‌افتاد و روایتگر داستان پسر بچه ۱۲ ساله‌ای به نام فین و بهترین دوستش جیک است؛ جیک سگ با نمکی است که قدرت
جادویی دارد. در این کارتون شاهد ماجراجویی‌ها و اتفاقات بسیار جذابی خواهید بود. می‌توانید در سایت Netflix این کارتون را تماشا کنید.

با استفاده از این روش کم هزینه به کودک خود در مسیر آموزش زبان انگلیسی کمک می‌کنید؛ به یاد داشته باشید که تماشای کارتون به تنهایی کافی نیست، استفاده از یک سیستم آموزشی معتبر و استاندارد را در کنار این روش آموزشی در نظر داشته باشید.

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *