معرفی ۵ اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی کودکان

یکی از بهترین زمان‌ها برای آموزش زبان انگلیسی، دوران کودکی است. کودکی فرصتی طلایی برای یادگیری است که هرگز تکرار نمی شود. بنابراین، باید از این فرصت استفاده کرد و مهارتهای لازم از جمله مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی را به کودکان آموزش داد.

شاید نگران این موضوع باشید که یادگیری زبان دوم باعث اختلال در صحبت کردن و نوشتن کودکتان به زبان مادری شود ولی مطالعات خلاف این را ثابت کرده است. در مطالعاتی (بیالیستوک، 1997) که بر روی۱۳۴ کودک با گروه سنی چهار و پنج سال انجام شد نتیجه بیانگر درک بالاتر و بهتر کودکان دو زبانه از الفبای زبان مادری بود به طوریکه بین یادگیری زبان دوم و زبان مادری رابطه مستقیم و مثبت وجود دارد (باریک و سوین، 1975؛ جنسی، 1976؛ سوین، 1981).

در ادامه قصد داریم، لیست بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی را به شما عزیزان معرفی کنیم، پس لطفاً با ما همراه باشید.

نرم افزار زبان انگلیسی English for kids

 طراحی این برنامه توسط کنسول بریتانیا انجام شده است و برای کودکان ۳ تا ۶ سال مناسب است. بازی‌های هیجان انگیز این اپلیکیشن به کودک شما کمک می کند تا مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تقویت کند.

یکی از این بازی‌ها، NEW I-Spy است که کودکان را تشویق می‌کند تا کلمات جدید را یاد بگیرند و موضوعات را شناسایی کنند. جعبه‌ی جادویی یکی دیگر از بازی‌هایی است که کودکان در آن، آیتم‌هایی را درون یک جعبه قرار می‌دهند و آن‌ها را براساس شکل و رنگ دسته بندی می‌کنند.

در بازی Rub-a-Dub، باید راوی را دنبال کنند و دکمه‌ها را جابجا کنند، نقاشی کنند، و چیز‌های پنهان زیر کاغذ را پیدا کنند.

Spelling & Phonics: Kids Games

 اصول اولیه فونیکس به ­عنوان یکی از روش­های تدریس درک مطلب و مهارت نوشتاری زبان انگلیسی در سال ۱۵۷۰ بوسیله جان هارت ارائه شد. یادگیری زبان انگلیسی با روش فونیکس به کودکان در سال ۱۹۷۰ توسط خانم Sue Lioyd معلم مدرسه ابتدایی انگلستان عملی شد. شاگردان این کلاس به طرز عجیبی مهارت‌های ۴ گانه آنها تقویت شد که در نهایت شروعی برای تحولی بزرگ در روش آموزش زبان دوم بود.

بر خلاف دیگر آموزش‌های کلاسیک زبان انگلیسی، فونیکس یک روش یادگیری آموزشی جامع و کاملی است که دارای محیطی شاد و سرگرم کننده است. در این روش موارد اصلی و کاربردی زبان انگلیسی با استفاده از تصاویر، رنگ‌ها، شعرخوانی، بازی و حتی کاردستی به کودک آموزش داده می‌شود. در این سیستم ابتدا کودک ۴۲ صدای اصلی را با action ها و story های مربوط به هر حرف به خوبی یاد گرفته، سپس با شکل حروف و نوشتن آن آشنا می شود.

این اپلیکیشن، با طراحی بازی‌های خلاقانه و زیبا به کودک شما کمک می کند تا مطالبی که در کلاس آموزش دیده است، ملکه ذهنش شود.

بیشتر بخوانید:

زبان دوم برای کودکان: چگونه به طور مؤثر زبان دوم را آموزش دهیم؟

Studycat: Kids Learn English

یادگیری زبان انگلیسی با Studycat سرگرم کننده است. برای کودکان ۳ تا ۸ سال ( پیش دبستانی، دبستان، مهد کودک) مناسب است. بازی‌های Studycat شامل صداهای سرگرم کننده انگلیسی است که از لحن‌ها و عبارات مختلفی استفاده می کند تا زبان آموزان جوان بتوانند ظرافت‌های تلفظ انگلیسی را بیاموزند.  فرزند شما از بازی کردن لذت خواهد برد و در این فرآیند زبان انگلیسی را یاد خواهد گرفت. این اپلیکیشن پریمیوم است، شما می‌توانید با هزینه کمی امکان استفاده از این برنامه را، همراه با بازی‌های هیجان انگیز آن به فرزند خود هدیه کنید.

Lingokids – Play and Learn

این اپلیکیشن یکی دیگر از بهترین برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان بین ۲ تا ۸ سال است. هم‌چنین یک برنامه تعاملی آموزش زبان انگلیسی است که با بازی و تمرین زبان یاد می‌دهد. این برنامه همچنین هیچ تبلیغ درون برنامه‌ای ندارد، در نتیجه هرگونه عامل حواس پرتی را برای کودک حذف می‌کند. تمام محتواها شامل ویدئو‌ها، آوازها و بازی‌ها انگلیسی هستند که بر اساس سرعت یادگیری کودک انجام می‌گیرد. این اپلیکیشن پریمیوم است، شما می‌توانید با هزینه کمی امکان یادگیری زبان انگلیسی به همراه بازی‌های هیجان انگیز را به کودکتان هدیه کنید.

Papita | پاپیتا

پاپیتا یک اپ ایرانی است، این برنامه را می‌توان انتخاب خوبی برای یادگیری زبان برای کودکان دانست. روش کار پاپیتا به این صورت است که کلمات جدید را در قالب آهنگ و بازی کودکانه می‌گنجاند و به همین سبب روند یادگیری را لذت بخش می‌کند.

پدر و مادرهای عزیز، با توجه به علاقه بچه‌ها به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف، با استفاده از اپلیکیشن‌های آموزشی، امکان یادگیری زبان انگلیسی را برای کودکانتان فراهم کنید، چرا که به کمک این برنامه‌ها میتوانند مطالبی که در کلاس یاد می‌گیرند را تقویت کنند و روز به روز در مسیر یادگیری زبان انگلیسی بیشتر بدرخشند.

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *