هزینه آزمون آیلتس IELTS در سال 1402 / 2023

هزینه آزمون آیلتس

هزینه آزمون آیلتس همیشه یکی از دغدغه‌های متقاضیان شرکت در این آزمون است. در حال حاضر در کشور ایران، سازمان سنجش آموزش کشور تنها مرجع رسمی صادرکننده مجوز تمامی امور مربوط به برگزاری آزمون‌های آیلتس است. اگر قصد تحصیل یا کار در خارج از کشور را دارید، این مقاله میتواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

هزینه آزمون آیلتس IELTS  در ایران

 مبلغی که متقاضیان باید برای ثبت نام در آزمون آیلتس  بپردازند توسط سازمان سنجش آموزش کشور محاسبه و تعیین می‌شود. در سال۱۴۰۲، قیمت آزمون آیلتس در ایران ۸۹,۹۰۰,۰۰۰ ریال (هشت میلیون و نهصد و نه هزار تومان) است. این مبلغ علی‌الحساب بوده و قیمت نهایی با این قیمت متفاوت خواهد بود. به این معنی که چنانچه تغییری (افزایش یا کاهش) در نرخ ارز از سوی بانک مرکزی اعلام گردد، بدیهی است تا قبل از زمان آزمون، مابه التفاوت نرخ قطعی ثبت نام از داوطلبان اخذ و یا به آنان عودت داده می شود.

هزینه کنسلی و تغییر زمان آزمون آیلتس

هزینه کنسل کردن آزمون آیلتس ۲۵ درصد هزینه آزمون اصلی آیلتس می باشد. چیزی در حدود ۵۵ تا ۷۵ دلار آمریکا.

۵ هفته مانده به تاریخ آزمون می توانید درخواست کنسلی آزمون را ثبت کنید، در غیر اینصورت هیچ هزینه‌ای به شما برگشت داده نخواهد شد.

اگر کمتر از ۵ هفته به آزمون مانده باشد تنها در شرایطی که بتوانید ثابت کنید مشکلی جدی برای شرکت در آزمون داشتید می توانید درخواست کنسلی آزمون دهید. (مثل ارایه گواهی پزشکی)

هزینه تغییر زمان آزمون آیلتس نیز مانند کنسلی ۲۵ درصد هزینه آزمون اصلی آیلتس می باشد، یعنی باید ۵ هفته زودتر از تاریخ آزمون آیلتس خود اقدام کنید. تاریخ جدید هم میتواند نهایتا تا ۳ ماه با تاریخ آزمون اصلی که رزرو کرده بودید، متفاوت باشد و فقط یک بار می توانید تاریخ آزمون را تغییر دهید.

هزینه آزمون آیلتس در کشورهای دیگر

به طور کلی هزینه آزمون آیلتس در تمامی کشورهای جهان یکسان نیست اما به طور متوسط از ۲۱۰ دلار تا ۲۵۰ دلار متغیر است. البته این هزینه در بعضی کشورها از این مبالغ هم فراتر می‌رود.

بسیاری از ایرانیان برای شرکت در آزمون آیلتس به کشور ترکیه سفر می‌کنند. هزینه آزمون آیلتس در ترکیه برای آزمون کتبی و اینترنتی، ۱۴۰۰ لیر است. ارمنستان و گرجستان، دو کشور دیگری هستند که متقاضیان ایرانی برای آزمون آیلتس انتخاب می‌کنند.

به دلیل اینکه هزینه آزمون آیلتس برای بیشتر متقاضیان مبلغ اندکی نیست وهمینطور بلیط هواپیما و اجاره اقامتگاه نیز به هزینه‌ها اضافه میشود، بهترین کار این است که پیش از ثبت‌نام در آزمون آیلتس، خود را برای امتحان آماده کرده باشید. آزمون‌های ماک آیلتس بهترین گزینه برای شما داوطلبین این آزمون هستند، شما می‌توانید با هزینه خیلی کم چندین بار مهارت‌هایتان را قبل از آزمون اصلی آیلتس تست کنید.

 در مقاله آزمون ماک آیلتس در کرمان: همه آنچه باید بدانید از اهمیت آزمون‌های ماک گفتیم، همینطور از یک فرصت جذاب برای نتیجه دلخواه در آزمون آیلتس صحبت کردیم، پس همین حالا با کلیک بر لینک بالا اسمتان را ثبت کنید تا شما هم به هدفتان در آزمون اصلی برسید.

 پرداخت هزینه آزمون آیلتس چگونه است؟

داوطلبان باید برای ثبت نام در آزمون آیلتس، در سایت موسسه IDP استرالیا یک حساب کاربری بسازند و تاریخ و محل برگزاری آزمون خود را تعیین کنند. پس از آن نوبت به پرداخت هزینه آزمون IELTS می رسد که می توان آن را با کارت اعتباری بین المللی پرداخت نمود؛ اما از آنجا که برای افراد مقیم داخل کشور پرداخت مستقیم ارزی ممکن نیست، داوطلبان می توانند پس از رزرو آزمون جهت پرداخت هزینه به سایت مرکز برگزاری آزمون انتخابی خود در ایران مراجعه کنند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که سازمان سنجش و آموزش کشور، آزمون‌های کتبی ماه آگوست را در تمامی سنترها، لغو کرده و هنوز اطلاعیه‌ای در رابطه با لغو آزمون آیلتس در ماه‌های آینده منتشر نکرده است. بعضی از سنترها نیز آزمون کامپیوتری را به متقاضیان پیشنهاد کرده‌اند.

همانطور که  گفتیم، هزینه آزمون آیلتس برای متقاضیان مبلغ اندکی نیست بنابراین آمادگی قبل از آزمون اهمیت بسیاری دارد. با برنامه‌ریزی صحیح و کاربردی، تمرین و تکرار بیشتر می‌توانید روز به روز به هدفتان نزدیکتر شده و مهارت‌هایتان را بهبود دهید. شرکت در دوره‌های آموزشی آیلتس را دست کم نگیرید، وقتی با افراد دیگری هم هدف با خودتان در کنار اساتید با تجربه شروع به یادگیری می‌کنید طبیعتا در مدت زمان کمتری می‌توانید نتیجه دلخواه را کسب کنید.

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *